شعرهای عشقولانه و عکسهای رمانتیک و جوک و مطالب جالب

شعرهای عشقولانه و عکسهای رمانتیک و جوک و مطالب جالب

شعرهای عشقولانه و عکسهای رمانتیک و جوک و مطالب جالب

شعرهای عشقولانه و عکسهای رمانتیک و جوک و مطالب جالب

ثروتمندترین مردان و زنان جهان

ثروتمندترین مردان و زنان جهان به انتخاب مجله فوربز

مجله آمریکایی فوربز که از معتبرترین نشریات اقتصادی جهان به شمار می رود، فهرستی از میلیاردرهای جهان در سال 2005 منتشر کرد.



این مجله، ویلیام (بیل) گیتس، سرمایه دار 49 ساله آمریکایی و مالک شرکت مایکروسافت که عمده ترین تولیدکننده نرم افزارهای رایانه ای به شمار می رود را با مجموعه دارایی 46.5 میلیارد دلار به عنوان ثروتمندترین مرد جهان معرفی کرده است.


بیل گیتس که دانشجوی اخراجی دانشگاه هاروارد است سرمایه گذاریهایی نیز در شبکه های مخابراتی و خدمات شهری آمریکا و راه آهن سراسری کانادا کرده و 27 میلیارد دلار نیز صرف هزینه های خیریه کرده که بارزترین نمونه آن بنیاد بیل و ملیندا گیتس است که برای مبارزه با بیماریهای عفونی تأسیس شده است.
بیل گیتس در شهر مدینا در ایالت واشنگتن در غرب آمریکا سکونت دارد.
وارن بافت، دیگر سرمایه دار آمریکایی که ثروتش تنها 2.5 میلیارد کمتر از بیل گیتس برآورد شده، به عنوان دومین مرد ثروتمند جهان معرفی گردیده است.
وارن بافت 74 سال سن دارد و کار را از سن سیزده سالگی به عنوان روزنامه فروش دوره گرد آغاز کرده است.
او که در شهر اوماها در ایالت نبراسکای آمریکا سکونت دارد، اکنون صاحب سرمایه های کلان در زمینه های گوناگونی از بیمه و تولید انرژی گرفته تا بازار قالی و جواهرات و مبلمان است.

نخستین نام ایرانی که در فهرست ثروتمندترینهای فوربز به چشم می خورد، پی یر امیدیار است که سایت اینترنتی معروفی به نام ای بی (ebay) برای خرید و فروش اجناس از طریق اینترنت دارد.
پی یر امیدیار 37 ساله که فوربز ثروت او را 9.9 میلیارد دلار اعلام کرده، متولد فرانسه و ساکن ایالت نوادا در آمریکاست و علاوه بر اینکه ثروتمندترین ایرانی تبار در جهان قلمداد می شود، پس از رومن آبراموویچ، سرمایه دار روس و صاحب باشگاه فوتبال چلسی، در میان ثروتمندترینهای دنیا از لحاظ جوانی مقام دوم را دارد.


پی یر امیدیار که ثروتمندترین ایرانی تبار جهان قلمداد می شود در کنار همسرش پاملا - عکس از سایت شخصی پی یر امیدیار

جمله شرکتهای معروفی که وارن بافت سهامدار آنهاست، آمریکن اسپرس و ژیلت هستند که تیغ ریش تراشی آن شهرت دارد.


فوربز مقام سوم در میان ثروتمندان جهان را به یکی از هندیهای مقیم لندن به نام لاکشمی میتال داده و ثروت او را 25 میلیارد دلار اعلام کرده است که بدین ترتیب، وی علاوه بر ثروتمندترین هندی، پولدارترین مرد اروپا نیز قلمداد می شود.
لاکشمی میتال که تحصیلات خود را در کلکته هند انجام داده، بزرگترین شرکت تولید آهن و فولاد در جهان، نام میتال استیل را در اختیار دارد.
جوانترین میلیاردر دنیا در فهرست فوربز، آلبرت فون تورن اوند تاکسیز نام دارد که 21 ساله و از تبار شاهزادگان آلمان است.
ثروت او که از پدرش به او ارث رسیده و تا دو میلیارد دلار تخمین زده می شود شامل املاک فراوان و از جمله بزگترین جنگل خصوصی اروپاست که سی هزار هکتار وسعت دارد و در آلمان واقع است.
ثروتمندترین مسلمان در فهرستی که فوربز منتشر کرده، امیر ولید بن طلال، برادرزاده ملک فهد، پادشاه عربستان سعودی است که در ریاض، پایتخت این کشور سکونت دارد و ثروتش 23.7 میلیارد دلار برآورد شده است.
او در زمینه های مختلفی در جهان سرمایه گذاری کرده و از جمله اماکن معروفی که به وی تعلق دارد، هتل ساووی در لندن و هتل مونته کارلو گراند در کشور موناکو در جنوب فرانسه است.

امیر ولید به پشتیبانی از حقوق زنان شهرت دارد و نخستین کسی است که در کشور عربستان سعودی برای هواپیمای شخصی خود خلبان زن استخدام کرده است.
آلیس والتون، تنها دختر سام والتون، صاحب فروشگاههای زنجیره ای وال مارت در فهرست فوربز به عنوان ثروتمندترین زن جهان معرفی شده و با ثروتی معادل هیجده میلیارد دلار در مقام سیزدهم میان ثروتمندترینهای جهان جای گرفته است.
خانم والتون که پنجاه و شش سال سن دارد و زنی مطلقه است در ایالت تکزاس در جنوب آمریکا سکونت دارد و فروشگاهی که به او و خانواده اش تعلق دارد با بیش از پنج هزار شعبه، بزرگترین فروشگاه زنجیره ای جهان به شمار می رود.
برادرانش رابسون، جیم و جان مقامهای دهم تا جدول ثروتمندترینهای فوربز را به خود اختصاص داده اند و مادر هشتاد و پنج ساله شان که در رتبه چهاردهم جای گرفته، جایگاه دومین زن ثروتمند جهان را کسب کرده است.



امیر ولید بن طلال، برادرزاده پادشاه عربستان سعودی، ثروتمندترین مسلمان جهان به شمار می رود


ثروتمندترین شخصیت سیاسی جهان، آن گونه که از جدول فوربز بر می آید، سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر 68 ساله ایتالیاست.
ثروت او که عمدتاً در شبکه های تلویزیونی و همچنین باشگاه فوتبال معروف آ. ث. میلان سرمایه گذاری شده، دوازده میلیارد دلار برآورد شده است.
بنابر جدول فوربز، آقای برلوسکونی بیست و پنجمین فرد ثروتمند جهان و ثروتمندترین مرد ایتالیاست.
دیگر ایرانی ای که در این فهرست به چشم می خورد، ناصر داوود خلیلی است که در محله معروف می فر در لندن سکونت دارد و صاحب یکی از گرانقیمت ترین مجموعه های آثار هنری اسلامی و ایرانی در جهان است.
این مجموعه بیش از بیست هزار اثر را که به گستره تاریخی ای به اندازه چهارده قرن تعلق دارند در خود جای داده است.
آقای خلیلی که یهودی مذهب است و پیش از وقوع انقلاب ایران را ترک گفته، لیگ فوتبالی برای جوانان یهودی و مسلمان در بریتانیا به راه انداخته است.
خلیلی و امیدیار تنها نامهای ایرانی اند که در سراسر فهرست میلیاردرهای فوربز که هزار نفر را شامل می شود، به چشم می خورند، هرچند پی یر امیدیار هیچگاه در ایران زندگی نکرده و ناصر داوود خلیلی حدود سه دهه است که در انگلستان به سر می برد.
این در حالی است که از کشوری مانند ترکیه که همسایه ایران است و شرایط اقتصادی مشابه ایران دارد، هشت نفر در فهرست ثروتمندترینهای دنیا جای دارند و همگی آنان در کشور خود زندگی می کنند.
فهرستی که مجله فوربز هر سال از ثروتمندترین مردم جهان تهیه می کند بر اساس داراییهای اعلام شده افراد است.
این در حالی است که ارزیابی دارایی بسیاری از ثروتمندان در کشورهایی همچون ایران برای مجله فوربز امکان پذیر نیست.
استیون اسپیلبرگ، کارگردان آمریکایی با قرار گرفتن در رتبه 219 در جدول فوربز و ثروتی 2.7 میلیارد دلاری، ثروتمندترین سینماگر جهان به شمار می رود.

از میان نویسندگان نیز جوان رولینگ، خالق هری پاتر با ثروتی یک میلیارد دلاری در فهرست فوربز به چشم می خورد.
خانم رولینگ در ادینبورگ، پایتخت اسکاتلند زندگی می کند و از مجموعه داستانهای هری پاتر او تاکنون 265 میلیون نسخه در جهان به فروش رفته است.
فیلمهایی که بر اساس داستان هری پاتر ساخته شده اند نیز درآمدی معادل سه میلیارد دلار به همراه داشته اند.


آلیس والتون به عنوان ثروتمندترین زن جهان معرفی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد